ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
«ΤΕΧΝΗ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ – ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΗ»
«Ελαιουργείον – Εργοστάσιο Τέχνης»
Δ Ρ Ο Μ Ο Ν Ε Ρ Ο
8.8.2010 – 3.10.2010
Εγκαίνια Κυριακή 8.8.2010 στις 8.00 το βράδυ.
Εκπαιδευτικά Προγράμματα 4.10.2010 – 12.11.2010
«Τέχνη & Τεχνολογία – Άνθρωπος και Μηχανή» είναι η έκθεση που οργανώνεται φέτος το καλοκαίρι στο «Ελαιουργείον- Εργοστάσιο Τέχνης» του Δρομονέρου από 8 Αυγούστου έως 3 Οκτώβρη 2010. Πρόκειται για ένα θέμα ευρύ και σύγχρονο, το οποίο έχει απασχολήσει πολλούς Καλλιτέχνες και Επιστήμονες, στη διάρκεια των τελευταίων δεκαετιών και όχι μόνο. Στην έκθεση παρουσιάζονται έργα περισσοτέρων των εκατό Δημιουργών-Καλλιτεχνών, μερικοί από τους οποίους είναι διεθνούς εμβέλειας, που με διαφορετικό τρόπο διερευνούν την αμφίδρομη σχέση Τέχνης και Τεχνολογίας.
Η έρευνα έχει αποδείξει ότι από τα μέσα του 20ου αιώνα, κυρίως από το 1960 και μετά, η Τέχνη επεκτείνεται σε νέα πεδία, στρέφεται προς την επικοινωνία που εκείνη την εποχή γιγαντώνεται, χρησιμοποιώντας μέσα και υλικά περισσότερο οικεία στα Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας. Η Φωτογραφία, ο Κινηματογράφος, η Τηλεόραση, το Video κι αργότερα το Διαδύκτιο εντάσσονται σε διαφορετικούς τομείς Τέχνης, ενώ προς το τέλος του ίδιου αιώνα η σχέση Τέχνης και Τεχνολογίας όχι μόνο αυξάνει αλλά και συνεχώς ανατρέπεται. Καθώς η Τεχνολογία κάνει καθημερινά εντυπωσιακά άλματα, η Τέχνη σχεδόν με προθυμία τα οικειοποιείται για να τα εντάξει στην πραγμάτωση μιας μορφής σύγχρονου έργου τέχνης, το οποίο μπορεί να εκτιμάται και να θαυμάζεται, δεν αντιμετωπίζεται όμως με τους τρέχοντες εμπορικούς όρους στην αγορά της Τέχνης.
Ανάμεσα σ’ άλλα, η Πέγκυ Κουνενάκη, αφού κάνει μια ιστορική αναδρομή στις σχέσεις τέχνης και τεχνολογίας, από τα αρχαία χρόνια μέχρι σήμερα, παρατηρεί: «Όροι όπως, Animation, Τέχνη των Νέων Μέσων, Computer Art, Internet Art, Net. Art, Κυβερνοτέχνη, Εικονική Πραγματικότητα, Βιοτεχνολογική Τέχνη, εμφανίζονται στο εικαστικό πεδίο μετά τη δεκαετία του 1990. Όροι που προκαλούν ερωτήματα: Πρόκειται πραγματικά για Τέχνη ή απλώς για πειραματικές μορφές της που βασίζονται σε τεχνολογικές εφαρμογές; Αν η Τέχνη βασίζεται στο συναίσθημα σε ποιο σημείο αυτό συναντιέται με τις παραπάνω μορφές Τέχνης; Πόσο μπορεί η Τέχνη να συνδέεται με το θέαμα; Μπορεί οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές να εξελίσσονται καθημερινά, να μειώνεται η τιμή τους και να γίνονται κτήμα των πολλών, αλλά σε παγκόσμιο επίπεδο το κοινό που τους χρησιμοποιεί δεν είναι τελικά περιορισμένο, ταξικά και γεωγραφικά προσδιορισμένο; Επίσης, πόσο κατευθυνόμενη είναι αυτή η Τέχνη που βασίζεται στους υπολογιστές, οι οποίοι, εκτός από τη χρηστικότητά τους στην τρέχουσα καθημερινότητα, συνδέθηκαν άμεσα με την παντοκρατορία των ΗΠΑ, έπαιξαν καίριο ρόλο την εποχή του Ψυχρού Πολέμου, σ’ αυτούς βασίστηκε η επικοινωνία των στρατευμάτων τους σε περιόδους πολέμου και κυρίως αποτέλεσαν το βασικό μέσο εξάπλωσης της παγκοσμιοποίησης, η οποία, για πολλούς λόγους, τη συγκεκριμένη στιγμή, αμφισβητείται όσο τίποτε άλλο;
Τα ερωτηματικά είναι πολλά όπως άλλωστε και οι απαντήσεις των υπερασπιστών των συγκεκριμένων μορφών Τέχνης. Καθώς ο 21ος αιώνας προχωράει, αν και η Τεχνολογία εξελίσσεται συνεχώς, η Τέχνη απ’ τη μεριά της φαίνεται κι αυτή να επαναπροσδιορίζει τα όρια της…».
Στόχος της έκθεσης «Τέχνη & Τεχνολογία - Άνθρωπος και Μηχανή» είναι να διερευνηθεί η διαδραστική σχέση της Τέχνης με την Τεχνολογία και την Μηχανή σε όλο το εύρος των εκφάνσεων της συνύπαρξής τους, με όλες τις εμφανείς ή υποβόσκουσες αλληλεπιδράσεις τους, σε όλο το μήκος του χρόνου της συμπόρευσής τους. Με κέντρο βάρους τον Άνθρωπο, τον ουσιαστικό δημιουργό και τελικό αποδέκτη των προϊόντων τόσο της Τεχνολογίας όσο και της Τέχνης, πρόθεση της έκθεσης είναι να αναζητηθεί ο ρόλος της Μηχανής και της εκάστοτε παραγωγής της, ως πεδίο αναφοράς ή σαν πρωτογενές και δομικό μέσο έκφρασης των αρχών, των στόχων και των μηνυμάτων της Τέχνης και παράλληλα να δειχτεί η δράση της Τέχνης ως παράγοντας διαμόρφωσης των δομών, της φόρμας και της εικόνας της Μηχανής.
Στην έκθεση συμμετέχουν περισσότεροι από 100 Διεθνείς, Εικαστικοί Καλλιτέχνες τόσο από την Κρήτη και την Ελλάδα όσο και από την Ευρώπη και την Αμερική και παρουσιάζουν έργα Ζωγραφικής, Γλυπτικής, Χαρακτικής, Κεραμικής, Φωτογραφίας, Video και Εγκαταστάσεων. Απώτερος στόχος της διοργάνωσης είναι οι Προσκεκλημένοι Καλλιτέχνες πού θα τιμήσουν με το Έργο και την Παρουσία τους τις δράσεις πολιτισμού στο «Ελαιουργείον – Εργοστάσιο Τέχνης» να έρθουν τόσο σε επαφή με τους γηγενείς Ανθρώπους και τον Τόπο τους στην ενδοχώρα της Κρήτης, όσο και οι ίδιοι μεταξύ τους να αναπτύξουν γέφυρες επικοινωνίας, συνεργασίας και αλληλοκατανόησης του έργου και των δράσεων της καλλιτεχνικής τους αναζήτησης.
Επιμελητές της έκθεσης είναι ο Ιωάννης Αρχοντάκης, η Πέγκυ Κουνενάκη και η Σοφία Μαυρουδή, ενώ για την πραγμάτωσή της συνεργάστηκαν η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Χανίων και οι Δήμοι Κολυμβαρίου, Βουκολιών, Καντάνου, Νέας Κυδωνίας και Πλατανιά.
Η περίοδος λειτουργίας της έκθεσης για το κοινό θα είναι από 8 Αυγούστου 2010 ως 3 Οκτώβρη 2010 από Τετάρτη έως και Κυριακή (Δευτέρα και Τρίτη κλειστά) από 2.00 το μεσημέρι ως 9.00 το βράδυ με Ελεύθερη Είσοδο.
Aπό 4 Οκτώβρη 2010 ως 12 Νοέμβρη 2010 στο πλαίσιο εκπαιδευτικών προγραμμάτων στο «Ελαιουργείον – Εργοστάσιο Τέχνης» θα οργανωθούν ξεναγήσεις, συζητήσεις, εργαστήρια και δραστηριότητες για παιδιά πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με στόχο την καλλιέργεια υψηλού αισθητικού κριτηρίου και την άμεση και δημιουργική επαφή των νέων με τη Σύγχρονη Τέχνη. Οι υπεύθυνοι των σχολείων που επιθυμούν οι μαθητές τους να συμμετέχουν στα εκπαιδευτικά προγράμματα μπορούν να επικοινωνήσουν με το τηλέφωνο: 693 73 83 500.
Στο πλαίσιο της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν διαλέξεις, εργαστήρια τέχνης, μουσικές βραδιές, κινηματογραφικές προβολές, παραστάσεις χορού και θεάτρου, performances, happenings και parties.
«ΤΕΧΝΗ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ – ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΗ»
«Ελαιουργείον – Εργοστάσιο Τέχνης»
Δ Ρ Ο Μ Ο Ν Ε Ρ Ο
8.8.2010 – 3.10.2010
Εγκαίνια Κυριακή 8.8.2010 στις 8.00 το βράδυ.
Εκπαιδευτικά Προγράμματα 4.10.2010 – 12.11.2010
«Τέχνη & Τεχνολογία – Άνθρωπος και Μηχανή» είναι η έκθεση που οργανώνεται φέτος το καλοκαίρι στο «Ελαιουργείον- Εργοστάσιο Τέχνης» του Δρομονέρου από 8 Αυγούστου έως 3 Οκτώβρη 2010. Πρόκειται για ένα θέμα ευρύ και σύγχρονο, το οποίο έχει απασχολήσει πολλούς Καλλιτέχνες και Επιστήμονες, στη διάρκεια των τελευταίων δεκαετιών και όχι μόνο. Στην έκθεση παρουσιάζονται έργα περισσοτέρων των εκατό Δημιουργών-Καλλιτεχνών, μερικοί από τους οποίους είναι διεθνούς εμβέλειας, που με διαφορετικό τρόπο διερευνούν την αμφίδρομη σχέση Τέχνης και Τεχνολογίας.
Η έρευνα έχει αποδείξει ότι από τα μέσα του 20ου αιώνα, κυρίως από το 1960 και μετά, η Τέχνη επεκτείνεται σε νέα πεδία, στρέφεται προς την επικοινωνία που εκείνη την εποχή γιγαντώνεται, χρησιμοποιώντας μέσα και υλικά περισσότερο οικεία στα Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας. Η Φωτογραφία, ο Κινηματογράφος, η Τηλεόραση, το Video κι αργότερα το Διαδύκτιο εντάσσονται σε διαφορετικούς τομείς Τέχνης, ενώ προς το τέλος του ίδιου αιώνα η σχέση Τέχνης και Τεχνολογίας όχι μόνο αυξάνει αλλά και συνεχώς ανατρέπεται. Καθώς η Τεχνολογία κάνει καθημερινά εντυπωσιακά άλματα, η Τέχνη σχεδόν με προθυμία τα οικειοποιείται για να τα εντάξει στην πραγμάτωση μιας μορφής σύγχρονου έργου τέχνης, το οποίο μπορεί να εκτιμάται και να θαυμάζεται, δεν αντιμετωπίζεται όμως με τους τρέχοντες εμπορικούς όρους στην αγορά της Τέχνης.
Ανάμεσα σ’ άλλα, η Πέγκυ Κουνενάκη, αφού κάνει μια ιστορική αναδρομή στις σχέσεις τέχνης και τεχνολογίας, από τα αρχαία χρόνια μέχρι σήμερα, παρατηρεί: «Όροι όπως, Animation, Τέχνη των Νέων Μέσων, Computer Art, Internet Art, Net. Art, Κυβερνοτέχνη, Εικονική Πραγματικότητα, Βιοτεχνολογική Τέχνη, εμφανίζονται στο εικαστικό πεδίο μετά τη δεκαετία του 1990. Όροι που προκαλούν ερωτήματα: Πρόκειται πραγματικά για Τέχνη ή απλώς για πειραματικές μορφές της που βασίζονται σε τεχνολογικές εφαρμογές; Αν η Τέχνη βασίζεται στο συναίσθημα σε ποιο σημείο αυτό συναντιέται με τις παραπάνω μορφές Τέχνης; Πόσο μπορεί η Τέχνη να συνδέεται με το θέαμα; Μπορεί οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές να εξελίσσονται καθημερινά, να μειώνεται η τιμή τους και να γίνονται κτήμα των πολλών, αλλά σε παγκόσμιο επίπεδο το κοινό που τους χρησιμοποιεί δεν είναι τελικά περιορισμένο, ταξικά και γεωγραφικά προσδιορισμένο; Επίσης, πόσο κατευθυνόμενη είναι αυτή η Τέχνη που βασίζεται στους υπολογιστές, οι οποίοι, εκτός από τη χρηστικότητά τους στην τρέχουσα καθημερινότητα, συνδέθηκαν άμεσα με την παντοκρατορία των ΗΠΑ, έπαιξαν καίριο ρόλο την εποχή του Ψυχρού Πολέμου, σ’ αυτούς βασίστηκε η επικοινωνία των στρατευμάτων τους σε περιόδους πολέμου και κυρίως αποτέλεσαν το βασικό μέσο εξάπλωσης της παγκοσμιοποίησης, η οποία, για πολλούς λόγους, τη συγκεκριμένη στιγμή, αμφισβητείται όσο τίποτε άλλο;
Τα ερωτηματικά είναι πολλά όπως άλλωστε και οι απαντήσεις των υπερασπιστών των συγκεκριμένων μορφών Τέχνης. Καθώς ο 21ος αιώνας προχωράει, αν και η Τεχνολογία εξελίσσεται συνεχώς, η Τέχνη απ’ τη μεριά της φαίνεται κι αυτή να επαναπροσδιορίζει τα όρια της…».
Στόχος της έκθεσης «Τέχνη & Τεχνολογία - Άνθρωπος και Μηχανή» είναι να διερευνηθεί η διαδραστική σχέση της Τέχνης με την Τεχνολογία και την Μηχανή σε όλο το εύρος των εκφάνσεων της συνύπαρξής τους, με όλες τις εμφανείς ή υποβόσκουσες αλληλεπιδράσεις τους, σε όλο το μήκος του χρόνου της συμπόρευσής τους. Με κέντρο βάρους τον Άνθρωπο, τον ουσιαστικό δημιουργό και τελικό αποδέκτη των προϊόντων τόσο της Τεχνολογίας όσο και της Τέχνης, πρόθεση της έκθεσης είναι να αναζητηθεί ο ρόλος της Μηχανής και της εκάστοτε παραγωγής της, ως πεδίο αναφοράς ή σαν πρωτογενές και δομικό μέσο έκφρασης των αρχών, των στόχων και των μηνυμάτων της Τέχνης και παράλληλα να δειχτεί η δράση της Τέχνης ως παράγοντας διαμόρφωσης των δομών, της φόρμας και της εικόνας της Μηχανής.
Στην έκθεση συμμετέχουν περισσότεροι από 100 Διεθνείς, Εικαστικοί Καλλιτέχνες τόσο από την Κρήτη και την Ελλάδα όσο και από την Ευρώπη και την Αμερική και παρουσιάζουν έργα Ζωγραφικής, Γλυπτικής, Χαρακτικής, Κεραμικής, Φωτογραφίας, Video και Εγκαταστάσεων. Απώτερος στόχος της διοργάνωσης είναι οι Προσκεκλημένοι Καλλιτέχνες πού θα τιμήσουν με το Έργο και την Παρουσία τους τις δράσεις πολιτισμού στο «Ελαιουργείον – Εργοστάσιο Τέχνης» να έρθουν τόσο σε επαφή με τους γηγενείς Ανθρώπους και τον Τόπο τους στην ενδοχώρα της Κρήτης, όσο και οι ίδιοι μεταξύ τους να αναπτύξουν γέφυρες επικοινωνίας, συνεργασίας και αλληλοκατανόησης του έργου και των δράσεων της καλλιτεχνικής τους αναζήτησης.
Επιμελητές της έκθεσης είναι ο Ιωάννης Αρχοντάκης, η Πέγκυ Κουνενάκη και η Σοφία Μαυρουδή, ενώ για την πραγμάτωσή της συνεργάστηκαν η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Χανίων και οι Δήμοι Κολυμβαρίου, Βουκολιών, Καντάνου, Νέας Κυδωνίας και Πλατανιά.
Η περίοδος λειτουργίας της έκθεσης για το κοινό θα είναι από 8 Αυγούστου 2010 ως 3 Οκτώβρη 2010 από Τετάρτη έως και Κυριακή (Δευτέρα και Τρίτη κλειστά) από 2.00 το μεσημέρι ως 9.00 το βράδυ με Ελεύθερη Είσοδο.
Aπό 4 Οκτώβρη 2010 ως 12 Νοέμβρη 2010 στο πλαίσιο εκπαιδευτικών προγραμμάτων στο «Ελαιουργείον – Εργοστάσιο Τέχνης» θα οργανωθούν ξεναγήσεις, συζητήσεις, εργαστήρια και δραστηριότητες για παιδιά πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με στόχο την καλλιέργεια υψηλού αισθητικού κριτηρίου και την άμεση και δημιουργική επαφή των νέων με τη Σύγχρονη Τέχνη. Οι υπεύθυνοι των σχολείων που επιθυμούν οι μαθητές τους να συμμετέχουν στα εκπαιδευτικά προγράμματα μπορούν να επικοινωνήσουν με το τηλέφωνο: 693 73 83 500.
Στο πλαίσιο της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν διαλέξεις, εργαστήρια τέχνης, μουσικές βραδιές, κινηματογραφικές προβολές, παραστάσεις χορού και θεάτρου, performances, happenings και parties.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου