Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου 2008

Θα μπορούν να διορίζονται μέσω ΑΣΕΠ στο δημόσιο οι απόφοιτοι των κολλεγίων

Θα μπορούν να διορίζονται στο Δημόσιο, μέσω του ΑΣΕΠ, οι απόφοιτοι των Κολλεγίων, όπως δήλωσε ο υπουργός Παιδείας κ. Ε. Στυλιανίδης στη ΝΕΤ.
Ο κ. Στυλιανίδης ξεκαθάρισε επίσης ότι «υπάρχουν δυο ασφαλιστικές δικλίδες, απόλυτα συμβατές και με το κοινοτικό Δίκαιο και με το Σύνταγμα της χώρας. Η πρώτη ήδη έχει θεσπιστεί. Είναι ο νόμος που ελέγχει με πολύ αυστηρά κριτήρια τους παροχείς τέτοιων υπηρεσιών που είναι τα κολλέγια και τα εργαστήρια. Ψηφίστηκε τον Ιούνιο. Η δεύτερη που προβλέπεται από την απόφαση του Ευρωπαϊκού δικαστηρίου δίνει τη δυνατότητα στο κράτος - μέλος που δέχεται τέτοιους πτυχιούχους από κολλέγια ή ξένα πανεπιστήμια να ορίζει δυο εναλλακτικές διαδικασίες προκειμένου να μετατρέψουν το προσόν τους σε επαγγελματικό δικαίωμα. Σε μια σειρά επαγγελμάτων γίνεται αυτόματα. Σε μια άλλη κατηγορία επαγγελμάτων γίνεται με το κοινό Προεδρικό Διάταγμα που ορίζει δυο εκδοχές. Ή συμπληρωματική μάθηση και στη συνέχεια εξετάσεις ή πρακτική άσκηση και στη συνέχεια εξετάσεις.»
Οι δηλώσεις του κ. Στυλιανίδη προβλέπεται να προκαλέσουν ακόμα μεγαλύτερη αναταραχή στην Εκπαιδευτική κοινότητα, για την οποία η αναγνώριση των κολλεγίων αποτελεί "αιτία πολέμου".

2 σχόλια:

Iro είπε...

Το άρθρο 16 του Συντάγματος δεσμεύει το Κράτος να εξασφαλίζει και να προνοεί για την αξιοκρατική πρόσβαση όλων των πολιτών στη δωρεάν παιδεία, υπερασπίζει και εξυψώνει ως κεκτημένο το ισότιμο δικαίωμα στη μάθηση, στέκεται εμπόδιο στη διάκριση ευκαιριών και δυνατοτήτων που προκύπτει από την οικονομική κατάσταση των μελών μιας κοινωνίας. Τω όντι, αυτό καθεαυτό το Σύνταγμα, θεσπίστηκε ως ο ακρογωνιαίος λίθος της λαϊκής κυριαρχίας (της επικράτησης δηλαδή του «κοινού συμφέροντος», της πλειοψηφίας), βάσει του οποίου κατοχυρώνονται οι απόλυτες ελευθερίες και τα ατομικά και συλλογικά δικαιώματα των πολιτών ως θεμελιώδη, καθολικά, αμετάκλητα.

Ποια αλλαγή στα παραπάνω θα ωφελήσει το κοινωνικό σύνολο, ή θα αυξήσει τις ατομικές ελευθερίες;;;

Ο όρος μη κρατικά μη κερδοσκοπικά πανεπιστήμια αποτελεί την πολιτικά ορθή έκφραση για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, και όχι μόνο, περιλαμβάνοντας τα Παραρτήματα ξένων πανεπιστημίων, τα ΚΕΣ, και πάει λέγοντας..

Άλλωστε, η επιστήμη της οικονομίας ξεκαθαρίζει σαφέστατα ότι μια επιχείρηση δρα εν γένει κερδοσκοπικά, δεδομένου ότι στόχος της δραστηριοποίησής της είναι η μεγιστοποίηση του κέρδους της. (Εξάλλου, ποιος επιχειρηματίας θα επενδύσει το κεφάλαιό του αφιλοκερδώς και ανιδιοτελώς, όταν αυτό το κεφάλαιο το έχει συγκεντρώσει σύμφωνα με τις αρχές της «ιδιοκτησίας» και της οικονομικής επιβολής;;;)

Συνακόλουθα, η δυνατότητα ίδρυσης τέτοιων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, καταλύει τις έννοιες της ισότητας και της πρόνοιας, και εκφράζοντας τα συμφέροντα του συγκεντρωτικού κεφαλαίου (το οποίο έχει στόχο την περαιτέρω αύξηση του), υπαγορεύει

ΟΧΙ ότι «ο ανταγωνισμός μεταξύ αμφότερων, κρατικών και ιδιωτικών, θα βελτιώσει τα πρώτα», γιατί κάτι τέτοιο αποτελεί άλμα λογικής…(όσο δεν «ξοδεύονται» για τα πανεπιστήμια, τίποτε δεν αλλάζει)), ΑΛΛΑ ότι
 Ως «μη κρατικά μη κερδοσκοπικά πανεπιστήμια» θα διεκδικούν κρατική επιχορήγηση, κάτι που συνεπάγεται την παραπέρα μείωση των δαπανών που αναλογούν στα κρατικά πανεπιστήμια, ιδίως τα περιφερειακά.
 Ιδιώτες θα εμπορεύονται γνώση και διπλώματα, υποβαθμίζοντας την παιδεία σε ευτελές προϊόν μαζικής κατανάλωσης…
… ενώ παράλληλα θα ασκούν έλεγχο –λογοκρισία, προσανατολισμό, εκμετάλλευση- στην έρευνα και τα αποτελέσματά της.
 Αργά ή γρήγορα, αφού πρώτα θα έχει υπονομευθεί, διαστρεβλωθεί και περιθωριοποιηθεί ο δωρεάν χαρακτήρας των κρατικών Α. Ε. Ι. , αυτά θα υποβληθούν και θα υποκύψουν στους ίδιους αγοραίους κανόνες με τα ιδιωτικά πανεπιστήμια (δηλαδή δίδακτρα, επενδύσεις, κτλ), προκειμένου να επιβιώσουν, μπαίνοντας έτσι σε έναν εξαρχής άνισο αγώνα δρόμου.

ΟΥΤΕ ΟΤΙ «θα προωθεί την αξιοκρατία και την ισονομία»…, ΓΙΑΤΙ
 Διαφορετικά κριτήρια θα χρησιμοποιούνται για την εισαγωγή των υποψηφίων σε κρατικά και μη πανεπιστήμια, που αναπόφευκτα θα διαχωρίζουν τους εισακτέους –και αργότερα πτυχιούχους- σε προνομιούχους και μη, αντίστοιχα. Διαχωρισμός που θα συνοδεύεται από ανάλογη διαφοροποίηση στο επίπεδο της παρεχόμενης εκπαίδευσης και κατάρτισής τους.
 Τέλος, μια εκπαίδευση που στηρίζεται σε δίδακτρα και ιδιωτικό κεφάλαιο παραμένει αναξιόπιστη, όσες διαβεβαιώσεις και αν δοθούν για το αντίθετο.

Σε όλα αυτά, εμείς θα παραμένουμε οι θεατές, που πληρώνουν εισιτήριο, αλλά παραμένουν καθηλωμένοι και αμέτοχοι στις θέσεις να παρακολουθούν, χωρίς να αποκτούν ρόλο ή λόγο.
Θα μας κατασκευάσουν σε ιδανικά μολυβένια στρατιωτάκια, χωρίς κοινωνική ταυτότητα, ικανά εργατικά χέρια, αλλά αδύναμα…

Iro είπε...

Δεν κάνω πολιτική αυτή τη στιγμή, αλλά σας παραθέτω το κείμενο που είχαν γράψει τα παιδιά από το Ανεξάρτητο Αντικόμμα, το οποίο είναι επίκαιρο και συνυπογράφω